dinsdag 3 januari 2012

Poekie-kjoewt!

Sieselaajn is een vrouw van adjectieven. Ik durf wel eens twee woorden samenvoegen om mijn beeldspraak kracht bij te zetten. In mijn pubertijd had ik het nogal voor het woord 'pok'. Dat werd dan samengevoegd in woorden als 'pokke-grappig', of 'pokke-smerig', en ga zo maar door.

'Pokke' en 'Poekie', dat lijkt een beetje op elkaar. En laat Poekie nu net zo'n project zijn waar je hart van warm wordt en je hoofd blij.
Eerder had je al een project als 'little quilts of love', wat me als vroedvrouw enorm genegen was. Maar quilten, dat kan ik niet, dus liet ik het werk liever over aan mensen die de kleintjes met hun werk wel eer aandeden.

En toen kwam Poekie-knuffel. En knuffels, dat kan ik wel! Dus stuurde ik een mailtje om het leveringsadres te bemachtigen en stuur ik zo snel mogelijk twee zachte vriendjes richting UZ Gent. Ik hoop er een kindje blij mee te maken, één van de kindjes achter de grote ramen van het grote nieuwe kinderziekenhuis, waar ik tijdens lesweken zowat dagelijks passeer.

Een klein monster

En een zachte egel!
Wil je zelf ook het Poekie-project steunen? Dat kan door een zachte lieve knuffel te maken en vervolgens een mailtje te sturen naar Poekie, zo krijg je alle nodige gegevens. Succes ermee!


À Bièntôt,

Sieselaajn.

2 opmerkingen:

  1. Hihi... 't zijn schatjes!!! Dus deze zomer goed kijken naar die grote ramen... en wie weet zie je je knuffel daar wel, mét 'n blij kindergezicht ernaast! :)
    Bedankt om het Poekie-project op je blog te delen!!

    Groetjes, Saskia & Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit eens een poging ondernomen om een knuffel in mekaar te steken met stofjes... Het werd een 'schaap'met een zodanig misvormde kop dat we hem 'Napoleon' doopten, want daar leek het beest op... Ik had compassie met mijn eigen creatie en daarom mocht hij maandenlang in het salon zitten, tot groot jolijt van elke bezoeker...
    Maar breien en haken kan ik wel! dus...
    Bedankt om dit mooie project hier te delen!
    Tussen haakjes, Adelijn noemt haar pa 'Poekie'!

    BeantwoordenVerwijderen