woensdag 22 juni 2011

Alors on avance.

Voila. Het wonder is geschiedt. Sieslaajn is klaar en het regent niet.

Na deze fluisterende -ik heb weldegelijk respect voor de nog zwoegende medestudent- gevleugelde woorden, moet ik melden dat ik nog te zwaar aan het bekomen ben om reeds aan de naai te gaan.
Wel had ik vandaag eindelijk nog eens tijd om het toekomstige Paleis van Het Lief en mezelf te gaan bewonderen. Poutrelle n° 3 zit (ik heb geen foto want ik ben van het type waarvan de geheugenkaart constant vol zit, iemand therapietips voor nostalgische trutten?), en de gang met de lelijke gemetste trap is verdwenen. De koer ligt al vol met balken voor het te vernieuwen tussenverdiep, ik kon dus alleen maar schot in de zaak vaststellen.

Het stenen onderstuk van de trap is verdwenen.

Schept alweer wat ruimte, Not?


Verder heb ik intussen ook al een paar dingen geleerd over de rol van de vrouw binnen de verbouwing.

Punt 1
Mannen nemen een vrouw tijdens de verbouwing, omdat dat goed is voor de morele steun. Ze putten voldoening uit de vele oeh-s en aah-s die menig vrouw slaakt bij het zien van (de meest onbenullige) verandering. Ik oeh en ah dus als een pro.

Punt 2

Mannen kunnen best ordelijk zijn als het om hun hoogstpersoonlijke eigendom gaat. Dat ik mij over deze vaststelling verbaas, hoeft geen twijfel.

Punt 3

Veel bier inslaan als dat in reclame staat lijkt een -op het randje van marginale- overbodige luxe, maar is dit allerminst. U kan zich best ook bevoorraden in den Ice Tea.

Punt 4

Tracht als vrouw niet te verbaasd te reageren indien U kledingstukken van Het Lief, die behoren tot de categorie 'deftig', verkleurd van het stof en vochtig van de inslaande regen terug vindt op een half verwerkte bak Jupiler. Dat blijkt uw eigenste schuld te zijn aangezien ge niet in elk kledingstuk een labelke 'proper' of 'vuil' hebt gestikt. Slikken en wassen lijkt de  beste remedie. (En overweeg optioneel een aparte legplank in Het Liefs kast met een stickerke dat in koeien van letters zegt 'VUILE KLEREN')

Mocht ik in de toekomst nog meer wijsheden opdoen, zal ik niet aarzelen ze met U te delen.

À Bientôt,
Sieselaajn.

1 opmerking:

  1. Amai zeg, grote werken daar!!
    Doe vooral goed verder me het ge-oeh en ge-aah! Het zal je wss heel erg ten goede komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen