maandag 23 januari 2012

Aan de fles.





Op momenten als deze, wanneer ik de creativiteit door mijn poriën naar buiten voel dampen, ik niet meer helder kan denken, laat staan onthouden hoe het 'BFM' ineen zit, ga ik aan de fles. Zwaar aan de fles. Ik schaam mij daar niet voor en zeg U dat zonder blikken of blozen.

Mijn fles is paars en ik word er vrolijk van. Mijn moeder bracht ze mee van de luchthaven toen ze met mijn vader van vakantie kwam. Ik had haar laten kiezen. Ze scoorde.



Ik beschik over een bescheiden scala aan geurtjes, maar deze bezorgt mij telkens een zweem van zomer, BBQ's en doet mij steeds denken aan mijn grootmoeder. Vraag mij niet waarom.
Er zit rabarber en appel in, wat het een zoetzeme geur geeft, maar ook iets mysterieus, waardoor ik hem meestal 's avonds draag.

Maar dus, nu ik hier intellectueel zit weg te kwijnen, bekruipt mij een gevoel van nieuwsgierigheid. Welke geur druppelt 's ochtends langs uw sleutelbeenderen naar beneden? Waar krijgt Uw vent migraine van en wordt U dan weer compleet extatisch van? Kortom:  'Aan welke fles zit U?'

Bij deze lanceer ik graag een stokje, gewoon omdat ik vreent nieuwsgierig ben en omdat geuren zoveel meer zeggen dan woorden, soms. Omdat ik wil weten aan welke fles U zit en wat dat bij U oproept. En ook omdat ik dan vanuit mijn luie zetel via internet nieuwe geurkes kan bestellen. Maar dit geheel terzake.


Bij deze tag ik dus:

Joppe
Hilde@Home
Liesbeth van 'Ontroerend Goed'

Hopelijk kom ik wat nieuws te weten!
Dan rest mij nog de vraag: En U? Aan welke fles zit U?

À Bientôt,

Sieselaajn.

2 opmerkingen:

  1. My "old time favourite": J'Adore!!! Eerste parfum die ik ooit kreeg van Johan, helemaal vanuit Kosovo verstuurd en meteen een voltreffer. Deze geur bande voorgoed de tienergeurtjes zoals CK One en Tommy Girl uit mijn "geurgarderobe". Deze warme en rijke geur is de perfecte weerspiegeling van die periode en doet me denken aan een diep, hartstochtelijk verlangen, aan liefde en maar ook aan lust. Een heel vrouwelijk parfum waarvan je niets anders kunt dan houden. Een geur die past bij ieder moment in het leven van een vrouw!
    En mijn nieuwe geurtje: Flora by Gucci, is dan weer heel speels en doet me denken aan: een lente-ochtend, een frisse avondzon, bloemen in een vaas, de zon in mijn gezicht en een lentebries die zich door het open raam naar binnen werkt!

    Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel, ik heb ook de rode DKNY staan, eveneens overgeschipt uit Kosovo, om die reden mijn tweede favoriet. Maaaar... wat Het Lief niet wist toen hij dat met goede bedoelingen in een postpakket stak, is dat ik niet op die geur kan eens de Russen in het land zijn. Jammerlijk waar.

    BeantwoordenVerwijderen